מפתחים או משיקים אפליקציה חדשה לעסק? בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא מספר דגשים חשובים ומומלצים רגע לפני העלאתה לחנות האפליקציות של גוגל ואפל.
פיתוחה של אפליקציה חדשה לבית העסק היא הזדמנות מצוינת עבורכם לפתח ערוצי שיווק חדשים ולפנות לקהלי יעד חדשים שטרם התנסו או חוו את השירותים והמוצרים אותם אתם עתידים לשווק באמצעות האפליקציה. לצורך כך, אנו ממליצים לכם להכין תכנית עסקית לפני השקת האפליקציה ולכלול בתוכה (לצד המודל העסקי של האפליקציה) גם את המטרות השיווקיות של האפליקציה.
חשיבותה של תכנית עסקית לאפליקציה חדשה
אפליקציה חדשה לעסק ו/או הוספת פיצ'רים כאלו ואחרים לאפליקציה עסקית קיימת, מהווה מיזם עסקי חדש לכל דבר ועניין, ואין זה משנה אם מדובר בבית עסק חדש או בית עסק פעיל, ולכן, קיימת חשיבות רבה להכנתה של תוכנית עסקית לפני ההשקה של האפליקציה בחנויות האפליקציות. בניית תכנית עסקית לאפליקציה החדשה, תאפשר לכם בין היתר להגדיר את המודל העסקי של האפליקציה ולקבוע צפי הכנסות באמצעותו. כמו כן, התכנית העסקית תאפשר לכם להגדיר מטרות שיווקיות ולפתח שווקים חדשים בכל הנוגע לאופן ותדירות השימוש באפליקציה על ידי קהלי היעד הרלוונטיים לכם.
דגשים נוספים לפני השקת האפליקציה החדשה לעסק
בנוסף ו/או לצורך הכנת תכנית עסקית לאפליקציה החדשה, מומלץ להתייחס למספר דגשים חשובים כגון:
- הגדרת היתרונות ו/או הפתרונות הטכנולוגיים המוטמעים באפליקציה בהשוואה לאפליקציות אחרות באותו תחום עסקי.
- אפיון מדויק ככל הניתן של קהלי היעד הרלוונטיים לשימוש באפליקציה תוך הגדרת משתמשים "כבדים" העתידים לעשות שימוש תדיר ותכוף באפליקציה והגדרת משתמשים מזדמנים.
- מעקב אחר פעילותן השיווקית של אפליקציות מתחרות ו/או אפליקציות של בתי עסק בתחומי עיסוק חופפים.
- שכתוב וניסוח מדויק של דפי תיאור האפליקציה בחנות האפליקציות של גוגל ואפל – לצורך כך מומלץ להיוועץ עם אנשי תוכן העוסקים ומתמחים בנושא
- שילוב אלמנטים מכירתיים ומניעים לפעולה בתוך האפליקציה – מומלץ להתייחס לנושא זה גם במקרים בהם האפליקציה החדשה אותה אתם מפתחים לעסק הינה אפליקציה הניתנת להורדה בחינם.
לסיכום
אנו ממליצים לכם להתייחס לאפליקציה החדשה כאל מיזם עסקי חדש שלגביו חשוב ומומלץ לבנות תכנית עסקית.