מהו חיבור של גוגל אדס לגוגל אנליטיקס 4?
חיבור גוגל אדס לגוגל אנליטיקס 4 הוא תהליך המאפשר לשלב את נתוני הפרסום של גוגל אדס עם הנתונים האנליטיים של גוגל אנליטיקס 4. חיבור זה מאפשר לקבל תמונה מקיפה ומדויקת יותר על ביצועי הקמפיינים הפרסומיים, להתעמק בנתונים ולהבין טוב יותר את התנהגות המשתמשים באתר לאחר החשיפה למודעות.
למה לחבר את גוגל אדס לגוגל אנליטיקס 4?
- ניתוח מדויק ומעמיק יותר של הקמפיינים – חיבור גוגל אדס לגוגל אנליטיקס 4 מאפשר לראות את כל נתוני הקמפיינים והקליקים בממשק אחד. זה מקל על ניתוח ביצועים, זיהוי מגמות ושיפור האסטרטגיות הפרסומיות.
- מעקב אחרי התנהגות המשתמשים באתר – באמצעות החיבור, ניתן לעקוב אחר התנהגות המשתמשים שהגיעו לאתר דרך המודעות בגוגל אדס. כך אפשר לראות אילו דפים ביקרו, כמה זמן שהו באתר, אילו פעולות ביצעו ועוד.
- אופטימיזציה של קמפיינים – הנתונים המפורטים המתקבלים בגוגל אנליטיקס 4 מאפשרים לבצע אופטימיזציה מדויקת יותר של הקמפיינים. ניתן לראות אילו מודעות ומילות מפתח פועלות בצורה הטובה ביותר ולבצע שינויים בהתאם.
- מדידת החזר על ההשקעה – חיבור גוגל אדס לגוגל אנליטיקס 4 מאפשר למדוד את ההחזר על ההשקעה בצורה מדויקת יותר. אפשר לראות כמה המרות הושגו מכל קמפיין ואילו השקעות היו הכי משתלמות.
- חלק מהצ'ק ליסט – כל חברה לקידום ממומן בגוגל אדס בטרם תפעיל קמפיינים ממומנים בגוגל תצטרך גישות והרשאות לחיבור בין אנליטיקס 4 לגוגל אדס במטרה לבצע מדידות כראוי.
איך לחבר את גוגל אדס לגוגל אנליטיקס 4?
לפניכם מדריך קל ופשוט לבצע את החיבור / הקישור בין חשבון גוגל אדס לחשבון גוגל אנליטיקס 4.
- נכנסים לחשבון גוגל אנליטיקס 4
- בצד שמאל למטה, לוחצים על הגלגל שיניים ADMIN
- בוחרים בלשונית של Products link
- לוחצים על הכפתור הכחול LINK במטרה לחבר את חשבון הגוגל אדס שלכם (שימו לב שהמייל שאתם מחוברים איתו לדפדפן כרום מקושר לחשבון גוגל אדס)
- בוחרים בחשבון ומאשרים
כדי לבדוק שאכן החיבור נקלט כמו שצריך, עליכם להיכנס לחשבון גוגל אדס שלכם. בתפריט הראשי בתוך המערכת של גוגל אדס בוחרים בכלים והגדרות >> תחת הגדרות בוחרים ב "מנהל נתונים" Data manager. שם תוכלו לראות שחשבון גוגל אדס עם סימון V ירוק ושהוא מחובר (בדיוק כמו בתמונה לפניכם):
יתרונות החיבור בין גוגל אדס לגוגל אנליטיקס 4
- שיפור המודעות – החיבור מאפשר לראות אילו מודעות פועלות בצורה הטובה ביותר ולאילו דפים הן מובילות את המשתמשים. כך אפשר לשפר את המודעות ולהתאים אותן לצרכים ולרצונות של הקהל.
- התאמה אישית של קמפיינים – באמצעות הנתונים המתקבלים בגוגל אנליטיקס 4, ניתן להתאים את הקמפיינים בצורה אישית יותר לכל משתמש. אפשר ליצור קמפיינים מותאמים אישית על בסיס התנהגות המשתמשים באתר.
- שיפור המרות – באמצעות החיבור, ניתן לזהות את הנתיבים שהמשתמשים עוברים באתר ולשפר את תהליכי ההמרה. אפשר לראות היכן המשתמשים נוטשים את האתר ולשפר את הנקודות החלשות.
- ייבוא נתונים – ניתן לייבא קהלים שנבנו בגוגל אנליטיקס 4 וגם לייבא המרות שהגדרתם בגוגל אנליטיקס 4.
כיצד לנצל את הנתונים המתקבלים מהחיבור?
- ניתוח דוחות – הנתונים המתקבלים מהחיבור מאפשרים ליצור דוחות מפורטים על ביצועי הקמפיינים. ניתן לראות את כל הנתונים במקום אחד ולבצע ניתוח מעמיק של הביצועים.
- זיהוי מגמות – באמצעות הנתונים, ניתן לזהות מגמות ולראות אילו מודעות פועלות בצורה הטובה ביותר. אפשר לראות אילו מילות מפתח מביאות את התנועה הטובה ביותר ואילו קמפיינים משיגים את ההמרות הגבוהות ביותר.
- שיפור התכנים – הנתונים המתקבלים מאפשרים לראות אילו תכנים פועלים בצורה הטובה ביותר. אפשר לראות אילו דפים מקבלים את התנועה הרבה ביותר ואילו תכנים מושכים את המשתמשים לבצע פעולות.
לסיכום
חיבור גוגל אדס לגוגל אנליטיקס 4 הוא כלי חשוב ומשמעותי לשיפור ביצועי הקמפיינים ולשיפור ההחזר על ההשקעה. באמצעות החיבור ניתן לראות נתונים מפורטים על ביצועי הקמפיינים, לנתח את התנהגות המשתמשים באתר ולבצע אופטימיזציה מדויקת יותר של הקמפיינים. חיבור זה מאפשר לקבל תמונה מקיפה ומדויקת יותר על ביצועי הקמפיינים ולשפר את האסטרטגיות הפרסומיות בצורה משמעותית.