הכנו לכם כמה טיפים מעולים לקמפיינים בפייסבוק שיעזרו לכם להתחיל בהצלחה פרסום בפייסבוק, מההגדרה הראשונית דרך הקריאייטיב ועד למעקב אחר הנתונים.
בתור הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, פייסבוק היא כלי מצוין המסייע למשווקים להגיע לקהלי היעד שלהם באמצעות מודעות. עם כ-2.70 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים, זהו ערוץ דיגיטלי שכדאי להתמקד בו!
אבל איך תהיו בטוחים שאתם מפיקים את המרב מהתקציב היקר שלכם אם אתם חדשים בפרסום מודעות בפייסבוק? לפניכם כמה טיפים לקמפיינים בפייסבוק שיעזרו לכם להתחיל ולקבל יתרון בפלטפורמה הפופולרית.
3 תשובות מהירות לשאלות נפוצות בנושא קמפיינים בפייסבוק
ראשית, בואו נתייחס לכמה מהדאגות והשאלות הגדולות ביותר שיש לאנשים סביב נושא הפרסום בפייסבוק.
כמה עולה פרסום בפייסבוק?
כשזה מגיע לעלות של מודעת פייסבוק, זה מאוד תלוי כמה גורמים. מחקרים מראים שהגורמים העיקריים המשפיעים על העלות של מודעות פייסבוק הם:
- תזמון – השעה והיום שבה מודעת הפייסבוק מוצגת
- אסטרטגיית הצעות מחיר – העלות הנמוכה ביותר או מכסת הצעת מחיר ספציפית
- מיקום מודעה – מיקומים בעלי תחרות גבוהה יותר עולים יותר
- רלוונטיות המודעה – דירוג מעורבות עם ציונים נמוכים, דירוג איכות או דירוג המרות יכולים להגדיל את העלויות של המודעה בפייסבוק
- קהל יעד – קהלי תחרות גבוהים יותר עולים יותר בקמפיינים של פייסבוק.
איך בכלל עובד הפרסום בפייסבוק?
הפרסום בפייסבוק ממוין לפי קמפיינים.
- קמפיין חדש בפייסבוק יכול לכלול מודעת פייסבוק אחת או סדרת מודעות.
- מודעות פייסבוק מטרגטת משתמשים על סמך המיקום, הדמוגרפי והפרופיל שלהם. לאחר מכן, המודעה מופיע על המסך של האדם בזמן שהוא גולל בפיד שלו בפייסבוק.
- צפיות מתועדות כהופעות.
- לייקים ותגובות למודעות בפייסבוק נרשמות כמעורבות.
- קליקים – שיכולים לקחת את האדם לאתר אחר, חנות מקוונת או דף או נחיתה בפייסבוק, בהתאם ליעד הקמפיין – נרשמים כקליקים, עלות לקליק, שיעור קליקים ועוד.
*למידע נוסף אודות שירותי קידום ברשתות חברתיות לחצו על הקישור
האם מודעות פייסבוק שוות את המחיר?
מודעות פייסבוק לגמרי שוות את זה אם אתם מחפשים לקבל יותר חשיפה, לייצר יותר לידים ולהמיר יותר לקוחות. זוני פלטפואמת פרסום מצויינת.
מתחילים בהגדרת חשבון מנהל המודעות שלכם בפייסבוק
כדי להתחיל לפרסם בפייסבוק, תחילה עלייכם להגדיר את חשבון מנהל המודעות שלכם בפייסבוק.
היכנסו לפייסבוק:
- בחרו תפריט ומודעה מהתפריט הנפתח בפינה השמאלית העליונה.
- בתחתית, לחצו על ההנחיה 'הגעתי למנהל המודעות' בפינה השמאלית התחתונה.
- מנהל המודעות של פייסבוק ייצור עבורכם חשבון וידריך אותכם בהגדרת הקמפיין הפרסום הראשון שלכם.
אתם יכולים גם ליצור מודעות ואת הקמפיינים הפרסום החדשים שלכם בפייסבוק דרך חשבון Facebook Business Manager שלכם על ידי לחיצה על החץ הנפתח בפינה השמאלית העליונה של דף הפייסבוק שלכם ובחירה במנהל המודעות.
הגיע הזמן ליצור את הקמפיין הראשון שלכם בפייסבוק!
לחצו על כפתור + צור בלשונית מסעות פרסום, ובואו נתחיל:
שלב 1: זהה את המטרה שלכם
ראשית, החליטו מה אתם רוצים שקמפיין הפרסום שלכם בפייסבוק יעשה. האם אתם רוצים יותר תנועה לאתר?
- האם ברצונכם להגדיל את מאגר האימיילים באמצעות לידים?
- מה אתם רוצים שמשתמשי הפייסבוק יעשו עם המודעה שלכם?
- Facebook Ads מספקת 11 אפשרויות לתמיכה ביעד העל שלכם.
תבחרו אחד.
- מודעות למותג: חשיפת לקוחות פוטנציאלים שאינם הלקוחות שלכם למודעים למותג שלכם.
- טווח הגעה: תנו למודעה ולמסר שלכם להגיע לטווח הרחב יותר של קהל היעד שלכם.
- תנועה: קליקים וביקורים ישירים באתר ספציפי, באפליקציה לנייד או בצ'אט של Facebook Messenger.
- מעורבות: הגדילו את נפח המעורבות בפוסטים, לייקים, מעקב אחר דף או מעורבות באירועים.
- התקנות אפליקציה: הגדילו את ההורדות של האפליקציה שלכם.
- צפיות בסרטונים: קבלו יותר צפיות בסרטונים שלכם.
- לידים: תכניסו יותר לקוחות פוטנציאליים ולידים לתוך המשפך השיווקי שלכם.
- שיחות: שפרו את מעורבות העסק שלכם באמצעות Facebook Messenger.
- המרות: קבלו את התוצאה או הפעולה הרצויים (כגון הרשמה, הורדה וכו') בדף הנחיתה, באפליקציית האינטרנט או ב-Facebook Messenger שלכם.
- מכירת מוצרים: שלבו מודעות פייסבוק יחד עם קטלוג המוצרים שלכם, כך שאנשים יראו מודעות לפריטים שיש להם סיכוי גבוה יותר לקנות.
- תנועה לחנות: הפנו יותר לקוחות לחנות הפיזית שלכם.
יעדים המבוססים על המרות (כמו מכירות והתקנות) בקמפיינים הפרסומיים שלכם בפייסבוק יחויבו לפי פעולה, ויעדים המבוססים על חשיפה (כמו ביקורים באתר וצפיות) יחויבו פר הופעה.
שלב 2: הגדירו את התקציב ואת לוח הזמנים שלכם
- הזינו את השם של מסע הפרסום שלכם בפייסבוק בחלק העליון.
- השם משמש רק לתיעוד שלכם. הגדירו ובחרו את הדף לקידום.
- בצעו הגדרה של התקציב שלכם על ידי בחירת תקציב יומי או תקציב כולל, כמו גם תאריכי התחלה וסיום.
- אתם יכולים לתזמן את המודעות שלכם כך שיופעלו בעתיד או לבחור לפרסם אותם מיד.
*טיפ למודעות פייסבוק – נצלו את אופטימיזציית תקציב הקמפיין
אופטימיזציה של תקציב קמפיין פרסום (CBO) היא תכונה שמסופקת על ידי הפרסום בפייסבוק, שכדאי להשתמש בה. CBO מאפשר לכם לקבוע את התקציב שלכם ברמת הקמפיין פרסום ולא בשלב עריכת המודעות. פעולה זו תאפשר לפייסבוק לבצע אופטימיזציה של התקציב שלכם בקבוצות מודעות שונות בתוך הקמפיין.
למה זה טוב? עיקר התקציב שלכם יושקע על קהל היעד או קהלי היעד שיביאו לתוצאות הטובות ביותר. פעולה זו אמורה להביא ליותר המרות ולעלות נמוכה יותר להמרה.
שלב 3: בחרו את הקהל שלכם
גללו למטה עוד קצת כדי לבנות את קהל היעד שלכם.
*טיפ למודעות פייסבוק – השתמשו בקהלים מותאמים אישית.
בחירה הראשונה שלכם – ואנו חושבים שהיא גם הטובה ביותר – היא ליצור קהל מותאם אישית. הפעולה עשויה להיות מפחידה למשתמשים חדשים ב- Facebook Ads, אך הנה הטיפים שתצטרכו כדי לנצח ולהצליח עם קהלי יעד מותאמים אישית בפייסבוק. רוב העסקים מוצאים את הלקוח האידיאלי שלהם על ידי טרגוט של אנשים שכבר מכירים את המותג שלהם.
אלו כוללים:
- לקוחות ותיקים וקיימים.
- מבקרים באתר.
- עוקבים בעמוד הפייסבוק.
הפניית מודעות הפייסבוק שלכם לקבוצות האנשים ה"חמות" תביא לתוצאה טובה יותר מאשר אם הייתם מתמקדים בקהל "קר" לגמרי. ואת זה נעשה באמצעות יצירת קהלים המותאמים אישית. אנו ממליצים להתחיל עם קובץ הלקוחות שלכם והמבקרים באתר.
עם זאת, אם אינכם יכולים ליצור קהל מותאם אישית, השתמשו בבונה הקהלים שמסופק על ידי פייסבוק. בחרו את מיקום היעד שלכם (עיר, מדינה וכו'), גיל, מין ושפה. טרגוט מפורט בקמפיין הפרסום שלכם בפייסבוק מאפשר לכם לשמור או להסיר קהל על סמך הנתונים הדמוגרפיים שלו, התחומי העניין והתנהגות. השתמשו בכך כדי להתמקד במיקרו, למשל, בבחירת קהל של מי שמתעניינים בביטוח רכב ומשק בית, אך לא בביטוח חיים.
אתם יכולים גם לכלול או לא לכלול את אלו שעוקבים אחר דף הפייסבוק או האפליקציה שלכם או שהשתתפו או הצטרפו לאירוע מקוון עבור ליד חם יותר.
*טיפ – השתמשו בקהל דומה של פייסבוק
פייסבוק מספקת גם קהלים דומים. סוג זה של קהל משכפל קהל קיים כדי לעזור לכם למצוא אנשים שכבר זיהיתם כלקוח האידיאלי שלכם. זאת אומרת שאתם יכולים להשתמש בלידים או בלקוחות הקיימים שלכם (100 או יותר), להעלות אותם כרשימה לפייסבוק, ו Facebook Ads יכול לחשוף את המודעות שלכם לאנשים שהם כמו הלקוח האידיאלי שלכם.
שלב 4: בחרו היכן ממוקמות מודעות הפייסבוק שלכם
למטה בדף, תוכלי לזהות איפה יופיעו מודעות הפייסבוק שלכם. ההמלצה היא להשתמש במיקומים אוטומטיים ולא ידניים. כשאתם בוחרים באפשרות הזו, פייסבוק בעצם מציבה אוטומטית את הפרסומות שלכם בפלטפורמות השונות של מטא: פייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר ו-Audence Network. מטא מחליטים באילו פלטפורמות לפרסם את המודעה כדי לקבל את התוצאות המיטביות.
שלב 5: הגדירו אסטרטגיית בטיחות מותג ואסטרטגיית הצעות מחיר
לאחר שסיימתם עם המיקומים, תוכלו לגלול מטה לשלב בטיחות מותג. באפשרותכם לבחור להימנע מתוכן רגיש ולהוסיף רשימות חסימה ספציפיות כמו אתרים מסוימים, סרטונים ומפרסמים.
*טיפ למודעות פייסבוק – בחרו באסטרטגיית הצעת המחיר הנמוכה ביותר
הנה טיפ סודי שלא כולם מכירים. פייסבוק מציעה שתי אסטרטגיות מתן הצעות למודעות בפייסבוק:
- העלות הנמוכה ביותר: ברירת המחדל של Facebook Ads, כך שרוב הקמפיינים בפייסבוק משתמשים באסטרטגיה זו, והיא מומלצת.
- מחיר כולל: זו יכולה להיות אסטרטגיית הצעת המחיר הטובה יותר עבורך אם ברצונך להגדיל את הקמפיין או לאפשר לו להמשיך לפעול במשך זמן מה.
אומדני טווח ההגעה וההמרות הפוטנציאליים מופיעים בצד ימין של המסך. אלו הן הערכות בלבד ויכולות לשמש כמדריך.
שלב 6: יוצרים את מודעת הפייסבוק שלכם
יש כמה אפשרויות פורמט של מודעות שניתן לבחור מהן. הטיפ שלנו הוא שתבדקו סוגי מודעות פייסבוק שונים כדי לגלות מה עובד הכי טוב עבור הקהל שלכם.
- מודעות ניוזפיד: אלו מופיעות בניוזפיד שלכם.
- מודעה בעמודה הימנית: מודעה בסיסית למדי, עם כותרת, תיאור ותמונה בודדת. עובדת בתצוגת מחשב נייח.
- מודעות לידים: מאפשרות הצטרפות מהירה לניוזלטרים ולהצעות מחיר ישירות מהמכשיר הנייד. פרטי הקשר מתמלאים אוטומטית בשדות הטופס.
- מודעות קרוסלה: ידועות גם כמודעות מרובות מוצרים, מאפשרות לכם להציג עד 10 תמונות וקישורים לכל מודעה.
- מודעות מוצר דינמיות (DPA): מודעות רמרקטינג שמתמקדות במשתמשים שביצעו פעולות או לא ביצעו פעולות בעבר באתר שלכם מתוזמנות לשלמות.
- קישורים לפוסטים בעמודים: אידיאליים לקידום האתר שלכם. תארו את ההצעה שלכם עם תמונת תוכן גדולה, טקסט פוסט ותיאור קישור.
- מודעות קנבס: אפשרות מותאמת לנייד; מודעות אלו הן סוג מונפש של מודעות, המספרות סיפור.
- מודעות לאירועים: אידיאלי לאירוע ספציפי.
- מודעות מבצע: הכי טובות להגדלת שיעורי הפידיון.
- מודעות להתקנת אפליקציה לנייד: קדמו את התקנת האפליקציה שלכם בנייד וחברו את Apple App Store או חשבון Google Play שלכם.
- מודעות להתקנת אפליקציות למחשב: גרסת פייסבוק למחשב נייח למודעות להתקנת אפליקציה.
- מודעות GIF: אלו הן מודעת ניוזפיד רגילות, אבל עם תמונה מונפשת.
6 טיפים לקריאיטיב מעולה למודעות
הכל מתחיל בכותרת כובשת! הכותרת שלכם משפיעה על שיעור הקליקים (CTR) ועל המחיר לקליק (CPC). מחקר שנערך לאחרונה חשף ש-60% מהאנשים אינם קוראים מעבר לכותרת של פוסט בפייסבוק לפני שהם מגיבים ומשתפים. למרבה המזל, מודעות פייסבוק מאפשרות לנו לבצע מספר מבחני A/B כדי לגלות לאיזו כותרת אנשים מגיבים יותר!
לפניכם כמה דרכים ליצירת כותרות מנצחות:
- שמרו את הכותרת שלכם קצרה – מחקר שנערך לאחרונה מצא שכותרות עם 60-100 תווים מקבלים את שיעורי ההקלקה הגבוהים ביותר. הכותרת שלכם צריכה להיות קצרה וקליטה.
- השתמשו במילים מרגשות – השתמש במילות כוח בכותרת שלכם. מילים כמו: מידיי, חינם, עכשיו, מפתיע, חשיפה, אתה\ לך, ועוד.
- השתמשו במספרים – אתם יכולים גם להשתמש במספרים. אנשים הראו העדפה ללחיצה על מודעות עם כותרת שמתחילה במספר. כדאי לכלול את המספרים האלה במודעות שלכם בפייסבוק: שווי ההנחה, משך תקופת הניסיון בחינם, מספר לקוחות.
- צרו תחושה של דחיפות –הרגשה של מחסור ודחיפות מעוררים צרכנים לפעולה.
- ודאו שלמודעה שלכם יש סוג של מועד אחרון או הגבלה.
- השתמשו בקריאה ברורה לפעולה והנעה לפעולה – היכן המקום הטוב ביותר למקם את הקריאה לפעולה או הפועל שלכם? ממש שם, בכותרת המודעה. אתם יכולים לכלול מילים כמו 'קבל, הורד, התחל'. היו ספציפיים ורלוונטיים, למשל, "התחל ללמוד עוד היום" או "קבל את תקופת הניסיון בחינם".
המנעו מתמונות מסחריות והשתמשו בסרטונים בכל הזדמנות שאפשר תמונות אמיתיות ומקוריות מראות תוצאות טובות יותר מתמונות גנריות, קיימת סבירות גבוהה יותר של כמעט 35% מהמבקרים להירשם כשהם רואים את התמונה מקורית.
מודעות וידאו בפייסבוק קלות ליצירה ממש כמו מודעות תמונה רגילות וגם מגדילות את כמות הקליקים ומורידות את העלות לקליק. כדי ליצור מודעת וידאו בפייסבוק, עברו אל מנהל המודעות של פייסבוק, צרו קמפיין חדש והעלו את הסרטון.
זהו, עכשיו אתם מוכנים לעקוב ולשפר את ביצועי מודעות הפייסבוק שלכם
הפאנל הניהולי (הדאשבורד) של מנהל המודעות של פייסבוק מאפשר לכם לעקוב מקרוב אחרי הקמפיינים שלכם. זה יבטיח שאתם תשקיעו במודעה עם ביצועים טובים ולא סתם בקמפיין לא מוצלח. הוסיפו את ה-Facebook Pixel לדף הנחיתה של האתר שלכם כדי לעקוב אחר ביצועי המודעות שלכם.
בהתחלה, ייתכן שתרצו להפעיל כמה מודעות עם קהלים ותקציבים קטנים. מכאן, תבינו טוב יותר מהי המודעה בעלת הביצועים הטובים ביותר שיכולה להפוך לקמפיין הפרסום הראשי לאחר שתקבעו מה עובד הכי טוב.
אז עכשיו יש לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להתחיל לפרסם Facebook Ads. לא משנה באיזו רמת מומחיות של מודעות פייסבוק אתם, עכשיו יש לכם כמה טיפים וטריקים שיעזרו לכם להציג את המוצר שלכם בפני הלקוחות שאליהם אתם הכי רוצים להגיע.