אחד הדברים המדהימים ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי הוא האפשרות והיצירתיות שניתן להפיק בתחום זה. אני רוצה לשתף אתכם בנושא שכול איש שנמצא בתחום הדיגיטל חווה – והוא הרעיון למיזם / אתר / אפליקציה / שירות שאף אחד עוד לא המציא או מספק. בעקבות כך כתבתי את המאמר הבא מקווה שתאהבו – בהצלחה לכל יזמי הדיגיטל שביננו 🙂
![](https://cdn.pixabay.com/photo/2020/06/04/11/10/bulb-5258341_960_720.jpg)
איך הופכים רעיון למציאות עסקית?
יש לכם רעיון מבריק ומקורי שמבקש להתממש? להפוך מרעיון לסטארט אפ מצליח הוא מסע מרגש, אבל חשוב להתחיל בצעדים נכונים כדי לוודא את כדאיותו ולהעניק לו בסיס איתן לצמיחה. רעיונות רבים מתחילים כרעיונות מלהיבים, אבל כדי לוודא שהם ראויים להשקעה, יש לבצע תהליך שלם של בדיקות, תכנון ותכנון אסטרטגי. התחילו בהגדרת הרעיון לעומק, וצרו חזון עסקי שיבהיר מה הבעיה שהרעיון שלכם פותר ומהו קהל היעד הפוטנציאלי. במקביל, בצעו מחקר שוק כדי להבין את המתחרים והדרישות בענף, ובדקו את ההיבטים הכלכליים והעלויות. ככל שתעמיקו בתכנון ותשקלו את כל האספקטים, כך תוכלו לדעת אם הרעיון שלכם אכן בשלב שבו אפשר להפוך אותו לסטארט אפ.
רעיון למיזם עסקי כזה או אחר, טוב ככל שיהיה, הוא בסך הכול חומר הגלם הבוסרי ביותר אותו תדרשו לטפח ולשכלל על מנת לבחון את כדאיותו ואף להוציא אותו לפועל בשלב כזה או אחר. בכדי לקדם את הרעיונות השונים המתרוצצים בראשכם, אנו ממליצים לכם לפעול על פי תכנית עבודה מובנית המורכבת מהשלבים הבאים:
#1 שלב הגדרת הרעיון
הגדרת הרעיון – נסחו מסמך ראשוני באמצעותו תדרשו להגדיר ולאפיין את מהות הרעיון בצורה המדויקת ביותר
חזון עסקי – באותו מסמך ראשוני נסחו לעצמכם חזון עסקי לגבי הרעיון והעלו על הכתב את כל האפשרויות העומדות לרשותכם לצורך מימושו
סביבת התחרות – בדקו האם קיים מיזם עסקי דומה או זהה לרעיון המתגבש אצלכם, וכמו כן, בדקו מי הם המתחרים הישרים או העקיפים בתחום בו עוסק ומתמקד הרעיון המתגבש
#2 שלב בדיקת היתכנות כלכלית
בשלב זה, בדקו מה הן העלויות הכספיות הנדרשות לצורך פיתוח הרעיון ומה הן אפשרויות המימון העומדות לרשותכם. עלויות אלו מתייחסות לכלל ההוצאות הכספיות הנדרשות מכם לצורך הוצאת הרעיון אל הפועל, לרבות, עלויות ייצור, שיווק והפצה. כמו כן, יש לבדוק את העלויות המשתנות הנדרשות לצורך מימוש הרעיון, לתמחר באופן ראשוני את עלויות המוצר/שירות אותו אתם מתכננים לשווק ולבחון האם קיימת לרעיון היתכנות כלכלית לאורך זמן.
#3 שלב התכנית העסקית
בשלב זה מומלץ לבנות תוכנית עסקית המפרטת בתוכה את כל שלבי הוצאת הרעיון לפועל, כאשר מטרת התוכנית היא לגבש תכנית פעולה לצורך מימוש הרעיון. לצורך כך, מומלץ להסתייע בשירותיהם של אנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בבניית תוכניות עסקיות וזאת על מנת למקד ככל הניתן את סעיפי התכנית החולשים למעשה על כל ההיבטים השונים הנלווים לצורך מימוש הרעיון.
במקביל לכל השלבים המפורטים לעיל, אנו ממליצים לכם להיחשף לכמה שיותר סיפורי הצלחה עסקיים ולקבל מהם השראה לצורך מימוש הרעיונות העומדים על הפרק אצלכם…
שיהיה בהצלחה!