תקציר מנהלים שיווקי – כתיבה שיווקית שתסייע למקבלי ההחלטות לקבל את הרעיון שלכם

תקציר מנהלים הינו מסמך עסקי מתומצת המפרט בתוכו את עיקריה של התוכנית העסקית ו/או השיווקית. תקציר זה מיועד לקריאה על ידי מקבלי החלטות רלוונטיים ומכאן החשיבות הרבה לכתיבת תקציר מנהלים שיווקי אשר יגרום למקבלי ההחלטות המעוניינים בו לאמץ את כל ההמלצות העסקיות המופיעות בו.

תקציר מנהלים – כיצד תוכלו להפוך אותו לשיווקי יותר?

תקציר מנהלים שיווקי חייב להיכתב ולהיערך אך ורק לאחר השלמת התכנית העסקית ו/או התכנית השיווקית במלואה, וזאת על מנת לבסס את עיקרי הדברים בתקציר על נתונים ומסקנות המפורטות בהרחבה בתכנית. מכיוון שמדובר במסמך הפותח את התכנית העסקית/שיווקית, רוב מקבלי ההחלטות הנדרשים לעיין בתכנית, מעדיפים לקרוא את עיקרי הדברים המופיעים בתקציר ובכך לגבש את החלטותיהם בנוגע לסוגיות ו/או לבקשות המפורטות בתכנית.

תקציר מנהלים שיווקי להצגה בפני משקיעים

על מנת להפוך את תקציר המנהלים שלכם לאמצעי שיווקי רב עוצמה, אנו ממליצים לכם להתמקד במספר כללים מרכזיים לצורך ניסוחו ועריכתו:

  • הגדירו את קהל היעד העתיד לעיין בתקציר – ככל שתדעו יותר פרטים על מקבלי ההחלטות העתידים לעיין בתקציר, כך תוכלו לערכו בהתאם לדגשים החשובים להם. חשוב לציין שניתן לערוך את התקציר בכל פעם מחדש כאשר אתם נדרשים להציג את התוכנית עסקית /שיווקית בפני מקבלי החלטות מתחומים שונים: משקיעים, בנקאיים, שותפים עסקיים וכדומה.
  • הקפידו לעשות שימוש במבנה האחיד – תקציר מנהלים הינו בעל מבנה אחיד אותו ניתן לשנות באמצעות התאמות שונות המותאמות לאופי התכנית המפורטת במסמך המלא. המבנה הנפוץ של תקציר מנהלים שיווקי הינו:
  1. מבוא – פסקה פותחת בה מוצגת הבעיה, הדילמה או ההחלטה אותה המעיין בתקציר נדרש לקבל
  2. מטרת התוכנית – פירוט קצר וממוקד אודות המיזם, העסק או הפרויקט שלגביו נבנתה תכנית עסקית/שיווקית
  3. רקע כללי אודות המוצר, שירות, מיזם המפורט בתכנית העסקית/שיווקית (כולל נתונים עדכניים אודות מצב המיזם ביום עריכת התקציר)
  4. חלוקת המסמך על פי סדר הנושאים המופיעים בתכנית העסקית/שיווקית – לכל נושא מומלץ להקדיש בין שורה לשתיים.
  5. פסקת סיכום בה מופיעים מסקנות המסמך והמלצותיו.

חשוב לבדוק: לאחר עריכת וכתיבת התקציר, חשוב לערוך הגהה ולבדוק שלא מופיעות בו שגיאות כתיב או תחביר. כמו כן, חשוב לבדוק שכל משפט המופיע בתקציר הינו ממוקד, מובן ונהיר.

מאמרים אחרונים

נכסים דיגיטליים

נכסים דיגיטליים

בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים, נכסים דיגיטליים הפכו לחלק בלתי נפרד מעולם העסקים והיזמות. נכס דיגיטלי הוא כל מוצר, שירות או תוכן שנוצר, מנוהל ומופץ

להמשך קריאה »

ניווט מהיר

תפריט נגישות